Runkbloggen - Vi som inte får knulla

2005-10-05

Köttsliga lustar

Igår blev jag sugen på lövbiff. Gick till ICA, plockade ihop det jag skulle ha. Två lövbiffar, 42 kronor. Ägg. Vid godishyllan stod en av mina favoritkassörskor och fyllde på hallonbåtar. Mörk, söt, lite mullig. Välvårdade naglar. Det brukar betyda gott. Silverlänken på armen signalerar en posh varelse under den sunkiga ICA-uniformen. Mums.
"De har samma färg som dina läppar", sa jag. Hon tittade upp, log snabbt och försvann sen in i mejerikylen. Jag följde inte efter. Det borde jag kanske gjort. Hade varit underbart att smacka på henne därinne, så att våra kroppsångor skapar imma bland Crème fraiche och bakmargarin. Får bli en annan gång.
Biffarna blev perfekta. Pensla dem med rått ägg, en och en halv minut i mikron. Sedan ner mellan soffkuddarna. En unik, underbar upplevelse.

4 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home