Runkbloggen - Vi som inte får knulla

2005-10-04

Tji gnagarmus

Gårdagskvällen blev händelsrik, minsann. Låg och värmde pungen framför teven när TV4-sporten gav mig nyheten att AIK blivit klara för högsta serien igen. Nu har jag inte så mycket tid att tänka på sport, men jag såg här ett friläge som inte gick att missa: Firande snubbar som super sig tillbaka till apstadiet betyder mycket ledig mus i deras periferi. Sagt och gjort, jag svidade på mig stassen och tog en bulle till Solna och Caffreys. Bad taxichaffisen hålla motorn igång, det här skulle inte ta lång tid.
Doften i lokalen var som väntat mer testosteron än östrogen. Ett jävla liv. Det krävdes en del kryssande mellan de anabolastinnade männen innan jag hittade dem, ensamma och uttråkade i ett hörn. En kickersbrud från de norra förorterna och bredvid henne en blond amazon med bomberjacka och jävligt uppnosiga bröst.
Jag gled snyggt fram, lade huvudet på sned, såg amazonen djupt i ögonen och skulle just till att fråga om hennes favoritplatta med Ultima Thule när allt blev svart. Piggnar strax till sittandes på golvet med "en av grabbarna" hängandes över mig, glassplitter i håret och en jävla sveda i bakhuvudet. Aj fan. Bäst att retirera. Reste mig sakta upp, mumlade något om Norra Stå och lade fort som fan bena på ryggen ut till den väntade taxin. Snodde en Burberry-keps på vägen ut. Kommer fan inte in på Kvarnen om de ser det där såret i skallen.
På Kvarnen var det dött. Ingen Hammarby-match, tydligen. Så några bystiga bajarbrudar syntes inte till, enda chansen till knulla verkade vara en femtioplussare med hängpattar och risigt smink som satt i baren. Men det är inte min kväll. Hon är förvisso rejält packad - ett gott tecken - men innan jag hinner lägga in stöten lyckas hon i ett svep dra ner sitt vinglas på golvet, ramla av barstolen samt avsluta det hela med en rejäl spya över hela sin naturvita mohair-jumper. Ridå.
Ja ja, ny chans om några dagar. Tar Djurgårn SM-guld kan man plocka överklassfitta tills korna går hem, det är jag övertygad om. Och skulle Blåvitt vinna blir det fan X2000. Det måste ju finnas en anledning till att det luktar fisk i Göteborg.
Väl hemma drog jag sovrunken fantiserandes om en trekant med Malin Moström och Hanna Marklund. Somnade utmattad med bultande huvud, men slak kuk.

2 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home