Runkbloggen - Vi som inte får knulla

2005-10-04

Öppna förskolan

Det blev inget Tre Remmare i går, jag fastnade framför TV1000. Däremot så fick jag en idé som, med lite planering, borde vara inte bara genomförbar utan också tillföra en dimension av desperat ångest till knullat:
Att ligga med nyblivna fäder.
Alla vet att nyförlösta kvinnor inte vill kännas vid sina män, det står i varenda sexspalt. Det som också står är att de stackars männen i de här situationerna känner sig utanför och obehövda.
Dear almighty lord, de skulle bara veta hur mycket jag behöver dem!
(Man kan naturligtvis ha moraliska aspekter på det här, men som jag brukar säga: Nöden har ingen lag.)
Så i morse tog jag på mig en garanterat kräksfri tröja, lite diskret parfym, och gick ner till Öppna förskolan. Döm om min besvikelse när jag upptäckte att jämställdheten inte kommit nånvart här i landet och att alla som satt där var kvinnor i olika stadier av upplösning.
Fan.
Men jag har inte gett upp än.