Runkbloggen - Vi som inte får knulla

2005-10-04

Festival

Tidigare i år åkte jag på en s.k "festival", då jag av säkra nyknullade källor hört att är det nånstans man får åka lite flottstock så är det bland frigjorda "festivalmänniskor".
Siktade förtröstansfullt in mig på lite hallabaloo i något ledset tvåmannatält, men upptäckte snart att allt inte var som det såg ut. Bland annat träffade jag en ung man i råttfärgade dreads, med mottot "Visa fittan så får du popcorn" på tröjan. Sagt och gjort, popcorn är ju gott och man vet ju aldrig vad som mer kan slinka in.
Hans reaktion blev inte den förväntade, i stället för att ge mig popcorn (etc) så ropade han med skräckblandad förtjusning på sina kamrater. Alltså, jag hade ju inte fått något på länge så ju more the merrier, tänkte jag, men när de började bli 20-25 stycken utan minsta närmande blev jag lite irriterad. Jag menar, vad är det med dagens kristna ungdom? Till slut insåg jag att det inte skulle bli nåt, så jag slätade till kjolen och frågade efter min belöning.
Får jag inte knulla ska jag åtminstone äta popcorn.

1 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home