Runkbloggen - Vi som inte får knulla

2005-10-24

Lunchkonversation

Vaktis (nervös): "Du..."
Jag (förförisk): "Ja, min vän?"
Vaktis (nervös): "Det här är lite pinsamt alltså."
Jag (förförisk): "Vad menar du? Var inte rädd för mig."
Vaktis (nervös): "Kan inte du sluta skicka brev och sånt till mig?"
Jag (förvånad): "Va?"
Vaktis (nervös): "Ja, jag tycker att det är lite obehagligt. Du vet, det är faktiskt sexuella trakasserier."
Jag (chockad): "Men vad säger du? Du tyckte ju om mitt förra brev!"
Vaktis (inte fullt lika nervös): "Jag läste inte ditt förra brev heller. Jag hade skrivit ut ett mejl jag fått av min flickvän i Australien, om du nu måste veta!"
Jag (i svår chock): "M-m-men..."
Vaktis (något kaxig): "Just det. Och om du inte slutar går jag till chefen. Jag har ju bevismaterial i papperskorgen, bara att tejpa ihop."

Jaha, det är alltså tacken för att man försöker teambuilda lite på jobbet!

Jag satte eld på papperskorgen på väg tillbaks till skrivbordet.
Hoppas vaktis får skulden.

1 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home