Runkbloggen - Vi som inte får knulla

2006-05-26

Snabbköpskassören på andra sidan stan

Häromdagen var jag på en livsmedelsbutik i en annan del av stan än den jag brukar. Där träffades jag av blixten vid åsynen av en av kassörerna. Han var ganska ung och verkligen söt med stora, fuktiga ögon och mjuka kinder med klen skäggväxt. Tyvärr var jag med sällskap den gången, men jag tyckte ändå att vi fick fin kontakt när jag betalade mina två folköl och skojade om att han borde fråga efter legitimation.
Så i går åkte jag dit igen (en halvtimme med tunnelbanan hit eller dit) för att få syn på honom, och ja, där satt han ju. Funderade ett ögonblick på vad jag skulle handla den här gången som kunde imponera på en sådan liten läckerbit, och kom fram till att en gurka och en flaska olivolja borde göra susen.
Sagt och gjort. Knäppte upp en extra blusknapp, traskade bort till kassan och lade upp mig, förlåt, mina två varor på bandet och tittade förföriskt när han slog in några knappar.
- Jag ska göra... sallad, viskade jag sensuellt.
- Vad trevligt. Var det bra så?
- Hmm... jag vet inte. Vad tycker du? Behöver man mer saker för att göra... sallad?
Han tittade plötsligt upp på mig med sina stora fuktiga ögon och jag gav honom ett sexigt leende medan jag fumlade med plånboken. Om jag inte har helt fel så ryckte det nog till i den lilla baguetten. Han harklade sig.
- Tja, inte om du ska göra gurksallad.
Åh vad jag ville att han skulle ta mig där och då. Men vi var trots allt på offentlig plats och kön bakom mig började växa. Jag betalade med den tusenlapp jag särskilt växlat till mig på banken tidigare - man måste ju visa att man har det förspänt - och stoppade mina två artiklar i en fryspåse. Sen gick jag och ställde mig utanför och låtsades läsa en tidning tills affären stängde en timme senare. Tyvärr var den enda som kom ut föreståndaren, som bryskt drog ner gallret framför näsan på mig där jag försökte spana in.
- Vi stänger nu, och alla har gått hem, sa hon menande.
Jag tyckte inte om hennes ton så jag låtsades som ingenting.
- Jaha, där ser man. Själv står jag och väntar på en bekant som är sen!
- Mm, säkert, sa hon och gick därifrån.
Jag blev lite sur faktiskt. Vad har hon med vår spirande kärlek att göra? Bestämde mig raskt för att försöka ta reda på när hon var ledig nästa gång och åka tillbaks då.
På tunnelbanan hem uppmärksammades mina inköp av ett gäng trettonåringar som fnissade och levde om tills jag kände mig tvungen att byta vagn. Herregud, en vacker dag sitter de där själva med en gurka som enda sällskap, och gissa vem som skrattar sist då!

6 Comments:

  • At 26 maj, 2006 18:45, Blogger Martin said…

    Nästa gång kan du köpa en aubergine och en halvmeter kassler. Glöm inte att ta av nätet.

     
  • At 29 maj, 2006 03:33, Blogger Fröken Lund said…

    Välkommen tillbaka fröken höger

     
  • At 29 maj, 2006 21:33, Blogger x1x1x2 said…

    Har ni två inte fått ligg ännu? Jesus...

     
  • At 01 juni, 2006 12:53, Blogger randtröja said…

    Otrevlig kassapersonal dom har på de där stället. Tur att det blev en sån bra historia dock.

     
  • At 04 juni, 2006 12:34, Anonymous Anonym said…

    Been there done that... Är portad från varenda närköp och snabbköp i norra Stockholm. I min stadsdel är jag känd som "gurktanten".

     
  • At 08 juli, 2006 16:26, Blogger Carl-Anders said…

    Delar med mig av ett tips från BORR magazine:
    "OM INGET ANNAT HJÄLPER: LIGG MED ETT MONGO
    Det är inte alls svårt att få ligga med en mongoloid. De är svinkåta mest hela tiden och med på allt. Dessutom är de ofta täckta av ett tunt gyllene fjun över hela kroppen. Det är som att hångla med en persika."

    Se http://www.borrmagazine.com/index.php?id=383 för hela artikeln.

     

Skicka en kommentar

<< Home